Meer dan een derde van de wereldwijde beroepsbevolking bestaat in 2020 uit millennials. Millennials geven niet alleen vorm aan het huidige tijdperk, dat digitaal gedreven is, maar worden er ook sterk door beïnvloed. Door hen ontstaat er een nieuwe relatie tussen werkgever en werknemer. Hoe kijkt deze groep aan tegen de wereld van werk? En in hoeverre verschilt deze groep (of juist niet) van de rest van de beroepsbevolking?
We hebben kwantitatief onderzoek verricht in 25 landen, waarbij we 19.000 millennials hebben ondervraagd. Inclusief 8.000 van onze flexkrachten en meer dan 1.500 medewerkers uit onze eigen organisatie die dagelijks actief zijn om millennials te werven en te bemiddelen.
We stelden ze vragen als: waarnaar zijn millennials op zoek in een baan? Welke ontwikkelmogelijkheden vinden ze belangrijk? En wat is ervoor nodig om langer bij een werkgever te blijven? De resultaten uit dit onderzoek hebben we gebundeld in het e-book: De carrières van millennials, een visie op 2020 (Feiten, cijfers en praktische adviezen).
“Voor werkgevers is de tijd rijp om met een frisse blik naar hun personeelsstrategie te kijken.”
Mara Swan, executive vice president ManpowerGroup
In sommige studies worden millennials niet-loyaal, zelfingenomen en passief genoemd, terwijl andere spreken van een generatie van digitale, innoverende ondernemers. Voor de duidelijkheid: dit is niet het zoveelste rapport over millennials dat de stereotypen herhaalt. Dit e-book bevat nieuwe onderzoeksresultaten en verrassende inzichten, belicht vanuit werknemers én werkgevers.