ManpowerGroup lanceert online test om leervermogen en -capaciteit te testen

Gratis test biedt inzicht in learnability van werknemer

Diemen, 26 september 2017 – ManpowerGroup lanceert als eerste een online en gratis test die de learnability van medewerkers in kaart brengt. De LQ-test die samen met Hogan, wereldleider in assessments, is ontwikkeld, toont aan in welke mate een individu bereid is om te leren en nieuwe vaardigheden te ontdekken om mee te kunnen bewegen met verandering. Tegelijkertijd laat de test zien op welke manier iemand het beste leert. De test is voor iedereen online in te vullen.

ManpowerGroup wil werkgevers en werknemers met de test aanmoedigen om een leven lang leren centraal te stellen. “Learnability, het verlangen en het vermogen om nieuwe vaardigheden te leren en zo relevant en inzetbaar te blijven voor de arbeidsmarkt, is cruciaal. Zowel voor werkgevers als werknemers”, zo stelt José Brenninkmeijer, Algemeen Directeur van ManpowerGroup Nederland. “We gaan allemaal langer werken, loopbanen worden minder lineair en de arbeidsmarkt blijft veranderen. Het is noodzakelijk om ons voor te bereiden op banen die nu nog niet bestaan. Daarin kunnen wij als ManpowerGroup ondersteunen.”

Inzicht voor werknemer en werkgever
Werknemers krijgen met de test zelfkennis over hun ‘learnability’-profiel en ontvangen tips om het leervermogen te versterken. Werkgevers krijgen met de testresultaten handvatten om het groeipad van de medewerkers te sturen. Daarbij bieden de resultaten inzicht in de mate van flexibiliteit/mobiliteit van de werknemers en maakt het de motivatie voor zelfontwikkeling bij de medewerkers meetbaar. “Dit maakt de test zowel van toegevoegde waarde voor de huidige werknemers, maar ook in een selectieproces van nieuwe medewerkers”, aldus Brenninkmeijer.

Leven lang leren

Uit onderzoek van ManpowerGroup blijkt dat 40 procent van de medewerkers die op zoek is naar een nieuwe baan het leerklimaat en de loopbaanmogelijkheden bij de nieuwe werkgever het belangrijkste vindt. Daarnaast geeft onder de millennials maar liefst 93 procent aan levenslang leren fundamenteel te vinden voor hun toekomstige loopbaan. Zij zijn zelfs bereid hier vrije tijd en geld in te investeren. “En dat geldt uiteraard niet alleen voor millennials, maar voor werknemers binnen de gehele organisatie. Het is aan de werkgevers de taak om deze learnability te voeden, zodat ze in staat zijn om de beste krachten aan de organisatie te binden”, aldus Brenninkmeijer.

Over de LQ-test
De LQ-test duurt enkele minuten en toont aan in welke mate iemand bereid is om te leren, nieuwe vaardigheden te ontdekken en in staat is om mee te bewegen met verandering. Ook geeft het Learnability Quotient aan welke stijl iemand gebruikt om zich aan te passen aan nieuwe omstandigheden en uitdagingen; is dat intellectueel, onconventioneel of avontuurlijk? Elke categorie wordt nogmaals onderverdeeld in drie leerprofielen, waardoor er in totaal negen profielen ontstaan: wetenschapper, vrije geest, thrillseeker, denker, innovator, onderzoeker, doener, conservatief en planner.

De test is in te vullen via https://www.learnabilityquotient.com/nl-be

 

swirl1 categorie-it categorie-sales categorie-recruitment categorie-marketing categorie-management categorie-hr categorie-finance categorie-traineeships check-list checkbox-aan filteren-mobiel kalender-publicatiedatum oogje-bekeken pijltje-categorie-mobiel pijltje-inklap pin-locatie share-facebook share-googleplus share-linkedin share-mail share-twitter zoeken