José Brenninkmeijer benoemd tot algemeen directeur ManpowerGroup nederland

José Brenninkmeijer

Diemen, 16 maart 2017 – José Brenninkmeijer (44) is per 1 april 2017 benoemd tot algemeen directeur van ManpowerGroup Nederland. Ze zal verantwoordelijk zijn voor alle ManpowerGroup-merken – Manpower, Experis, ManpowerGroup Solutions en Right Management. Brenninkmeijer volgt Jilko Andringa op, die nu nog deze functie vervult naast zijn rol als President Northern Europe van ManpowerGroup.

Brenninkmeijer was de afgelopen twaalf maanden actief als commercieel en operationeel directeur bij ManpowerGroup. Voordat zij bij het bedrijf begon, werkte de directeur in strategische rollen en als consultant voor verschillende organisaties – waaronder Getronics en KPN Consulting, waar ze vicepresident was.

“José vervulde afgelopen jaar een belangrijke rol in het leveren van mooie resultaten en een duidelijke strategische visie voor onze business in Nederland”, zegt Andringa. “Haar ambitie, leiderschap en passie voor ons bedrijf en onze mensen zal leiden tot een nog effectiever ManpowerGroup. José begon haar carrière in het onderwijs en haar toewijding bij het helpen van mensen in het aanleren van nieuwe vaardigheden en het verbeteren van hun lerende vermogen, vormt een belangrijke toevoeging aan onze organisatie. We zijn dan ook verheugd dat José deze passie en expertise inbrengt bij het leiden van ManpowerGroup in Nederland.”

“Het helpen van mensen met het ontwikkelen van relevante vaardigheden, het opbouwen van carrières, het aantrekkelijk blijven voor de arbeidsmarkt, maar ook het verbinden van bedrijven met de juiste talenten, is nog nooit zo belangrijk geweest als nu,” aldus Brenninkmeijer. “Ik ben er trots op dat ik een organisatie kan leiden die mensen helpt bij het vinden van betekenisvol en duurzaam werk in een wereld waar de behoefte aan vaardigheden snel verandert. Ik zie ernaar uit te werken met het getalenteerde team van ManpowerGroup om bedrijven te laten slagen en nog meer mensen aan het werk te krijgen in Nederland.”