José Brenninkmeijer benoemd tot algemeen directeur ManpowerGroup Nederland

• Published: Mar 2017
  • Thema: Overig

Diemen, 16 maart 2017 - José Brenninkmeijer (44) is per 1 april 2017 benoemd tot algemeen directeur van ManpowerGroup Nederland. Ze zal verantwoordelijk zijn voor alle ManpowerGroup-merken – Manpower, Experis, ManpowerGroup Solutions en Right Management. Brenninkmeijer volgt Jilko Andringa op, die nu nog deze functie vervult naast zijn rol als President Northern Europe van ManpowerGroup.

Brenninkmeijer was de afgelopen twaalf maanden actief als commercieel en operationeel directeur bij ManpowerGroup. Voordat zij bij het bedrijf begon, werkte de directeur in strategische rollen en als consultant voor verschillende organisaties – waaronder Getronics en KPN Consulting, waar ze vicepresident was.

“José vervulde afgelopen jaar een belangrijke rol in het leveren van mooie resultaten en een duidelijke strategische visie voor onze business in Nederland”, zegt Andringa. “Haar ambitie, leiderschap en passie voor ons bedrijf en onze mensen zal leiden tot een nog effectiever ManpowerGroup. José begon haar carrière in het onderwijs en haar toewijding bij het helpen van mensen in het aanleren van nieuwe vaardigheden en het verbeteren van hun lerende vermogen, vormt een belangrijke toevoeging aan onze organisatie. We zijn dan ook verheugd dat José deze passie en expertise inbrengt bij het leiden van ManpowerGroup in Nederland.”

“Het helpen van mensen met het ontwikkelen van relevante vaardigheden, het opbouwen van carrières, het aantrekkelijk blijven voor de arbeidsmarkt, maar ook het verbinden van bedrijven met de juiste talenten, is nog nooit zo belangrijk geweest als nu,” aldus Brenninkmeijer. “Ik ben er trots op dat ik een organisatie kan leiden die mensen helpt bij het vinden van betekenisvol en duurzaam werk in een wereld waar de behoefte aan vaardigheden snel verandert. Ik zie ernaar uit te werken met het getalenteerde team van ManpowerGroup om bedrijven te laten slagen en nog meer mensen aan het werk te krijgen in Nederland.”

Over ManpowerGroup
ManpowerGroup is wereldwijd al ruim 65 jaar dé HR-expert met innovatieve arbeidsmarktoplossingen. Als HR-deskundigen helpen wij dagelijks meer dan 600.000 mensen met uiteenlopende vaardigheden en uit verschillende sectoren aan werk. Onze ManpowerGroup-familie bestaat uit Manpower, Experis, Right Management en ManpowerGroup Solutions. Met een netwerk van bijna 3000 kantoren wereldwijd ondersteunen wij samen meer dan 400.000 klanten in tachtig landen in hun zoektocht naar talent. Van werven en selecteren, trainen en ontwikkelen tot loopbaanmanagement, outsourcing en HR-advies. Wij bieden integrale oplossingen voor het vinden, benutten, ontwikkelen én behouden van dit talent. Talent dat er voor zorgt dat onze klanten hun bedrijfsdoelen halen en concurrentiepositie verbeteren. De verkiezing van ManpowerGroup tot een van ’s werelds meest ethische ondernemingen van 2015 (voor het vijfde jaar op rij) en tot een van de meest gewaardeerde ondernemingen volgens Fortune Magazine, versterkt onze positie als meest vertrouwde en gewaardeerde merk in de sector. Op onze website leest u meer over de verschillende oplossingen die we bieden bij vraagstukken over uw menselijk kapitaal - www.manpowergroup.nl.

Filter resultaten