Collega’s van de toekomst, bazen van morgen

• Published: Aug 2014
  • Thema: MVO

ManpowerGroup is al meer dan 65 jaar een wereldwijde HR-expert met innovatieve arbeidsmarktoplossingen. Vanuit de ManpowerGroup-familie – bestaande uit Manpower, Experis, Right Management en ManpowerGroup Solutions – ondersteunen we klanten in hun vraag naar talent. Iedereen heeft talent. Het laten zien of ontwikkelen van dat talent is alleen niet altijd eenvoudig.

JINC is iets jonger: de organisatie is opgericht in 2003, met het idee om jongeren (8-16 jaar) spelenderwijs te laten kennismaken met werk en economie. JINC wil alle kinderen een eerlijke kans geven op de arbeidsmarkt – ook als zij opgroeien in een omgeving waar minder voorbeelden en rolmodellen aanwezig zijn. Inmiddels is JINC actief in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Kennemerland, Brabant, Almere en Den Haag. Verdere uitbreidingen staan op de planning.

Duizend bedrijven

ManpowerGroup en JINC zijn een gouden combinatie. Als trotse partner laten we jongeren een kijkje nemen in onze keuken. Zo leren ze over omgangsvormen in het bedrijfsleven en maken ze kennis met verschillende beroepen. Dat doen we natuurlijk niet alleen: inmiddels zijn er zo’n duizend bedrijven die samenwerken met JINC. Samen laten we elk jaar ruim 36.000 kinderen kennismaken met de arbeidsmarkt, via trainingen, coaching en bliksemstages.

Baas van Morgen is een project binnen JINC waarbij de Baas van Vandaag voor een dag zijn stoel afstaat. Zo heeft Frits Scholte, directeur van Manpower, een dag plaatsgemaakt voor een vmbo-leerling: ‘Ik vind het erg leuk om de baas te spelen vandaag.’ En wie weet zien we hem nog eens terug als de echte baas.

Lees hier meer over onze maatschappelijke doelen.

Filter resultaten